HSB Certifierad

Föreningen är HSB certifierad.
HSB Certifiering är ett system för att kvalitetssäkra bostadsrättsföreningar. En certifierad förening håller en mycket hög standard och uppfyller medlemmarnas krav på information.Certifieringen visar omvärlden att bostadsrättsföreningen är välskött och att styrelsen arbetar professionellt och långsiktigt. En certifierad förening lämnar bra och tydlig information om verksamheten, vilket bland annat är betydelsefullt när en bostadsrätt ska säljas eller när lån ska sökas.

Vad är syftet med certifieringen?
Syftet med certifieringen är att styrelsen i samband med årsredovisningen inte bara visar året som gått utan även en verksamhetsplanering som sträcker sig fem år framåt. HSB Certifiering betyder långsiktighet och ökad trygghet i boendet. Ett bevis på att styrelsen gör ett bra jobb och att bostadsrättsföreningen är på rätt väg.
Ett av kraven i certifieringen är att minst tre ordinarie ledamöter och minst hälften innehar ett så kallat kunskapsintyg