Allmänt
Elektronisk nyckel till tvättstugan får du av styrelsen. Nyckeln ska återlämnas till styrelsen när du flyttar från föreningen.
Bokning av tvättstugan sker enligt nedanstående rutin.
Bokning via nätet gör du här.
När bokningsfönstret öppnas så loggar du in med dina uppgifter: 8 siffror + pin-kod (4 siffror), finns på den på påse som nyckelbrickorna levererades i.
Alternativt så kan tvättstugan bokas genom tablån som finns precis utanför tvättstugan.
Mjukt eller hårt vatten?
Stockholm Vatten AB ansvarar för våra vattenleveranser m.m. Vårt vatten är så kallat mjukt vatten och håller en hårdhetsgrad på 4-6ºdH, dosera tvättmedlet därefter.
Städning
Tänk på att hålla rent och snyggt i tvättstugan.
Hund- och katthår i torkskåp, grisiga tvättmedelsfack, skräp och smuts på golvet tycker ingen är trevligt. När du använder tvättmaskinerna, torktumlarna och torkskåpen, glöm inte att rensa filter och luddlådor efter varje gång. Tänk på brandfaran!
Lämna tvättstugan till efterföljande medlem snarast efter ditt tvättpass. Har du mycket tvätt som ska efterbehandlas bör du ta hem tvätten och utföra det där.
Kom ihåg när du lämnar tvättstugan så skall det vara rent och snyggt!
Felanmälan
Innan du felanmäler fel av någon maskin är det viktigt att du först läser handhavandeinstruktionen för den maskin som krånglar.
När du som tvättstugeanvändare upptäcker ett fel i tvättstugan är det mycket viktigt att felet anmäls till Teknikförvaltning för åtgärd.
Kommer inte anmälan till Teknikförvaltning - händer ingenting beträffande kommande åtgärd.
Det är alltså inte tillräckligt med att lämna en ifylld felanmälan och lägga på den trasiga maskinen - du måste också ta ditt ansvar och även meddela till Teknikförvaltning.
Blankett för felanmälan hittar du längre ned på denna sida alternativt på mangeln i tvättstugan.
Påfyllnad material i tvättstugan, mejla till styrelsen och meddela vad som saknas: styrelsen@brfdammen.se
Länkar