Hej,
Nu har vi fått informationen från SBC att det var leverantör men av uppgifterna som hade skickat fel i filen. Därav har det som några av er påpekat blivit dubbel moms på elen. Detta kommer självklart att bli en rättning på och justeras på nästkommande avi med ett avdrag för den felaktiga kostnaden!
Med vänlig hälsning,
Styrelsen
Hej alla,
Som ni har sett har elen för september, oktober, november och december 2024 samt januari 2025 nu fakturerats på februari-avin från SBC. Vi har fått några frågor om momsen då det verkar som att det lagts på moms två gånger. Vi undersöker detta skyndsamt med SBC som i sin tur har dialog med leverantören för att utreda saken. Men vi uppmanar alla att betala. Har det blivit fel kommer detta att justeras på kommande avi.
Vänliga hälsningar,
Styrelsen
Hej alla,
Vi har fått några frågor om elräkning och moms.
HSB debiterade alltid elen med 3 månaders eftersläpning. Med andra ord, debiteringen av elen på december-avin (sista från HSB) avsåg din förbrukning i augusti. Efter att vi gått över till SBC kommer det inte släpa på samma sätt. För att komma ikapp har nu elen för september, oktober, november och december 2024 samt januari 2025 lagts på februari-avin från SBC. Behöver du av någon anledning hjälp med att delbetala din räkning? Hör av dig till SBC via kundportalen.
Vad gäller moms betalas detta enbart på elen, ej på avgiften för bostad eller parkering.
Hälsningar,
Styrelsen
Varför?
Garagegolvet är slitet och behöver repareras. Ett nytt ytskikt kommer att appliceras för att förlänga golvets livslängd och hållbarhet. Arbetet utförs av Coreclean.
När?
Arbetet sker i 3 etapper:
Arbetsområdet är avstängt från kl. 07:00 första dagen – kl. 17:00 sista dagen.
Tillträde till garaget?
Under arbetet är det inte möjligt att nå arbetsområdet. Vid etapp 1 och 3 är endast en garageport öppen för in- och utfart. Vi uppskattar ert samarbete och er förståelse.
Vad behöver du göra?
Din parkeringsplats måste vara helt tom för att golvreparationen ska kunna genomföras! Alla fordon (MC, bil, cykel, moped) och all utrustning (takbox, takräcke, städutrustning, skräp m.m.) ska flyttas innan arbetet startar.
Viktigt! Fordon och utrustning som lämnas kvar kommer att flyttas eller bärgas till närmaste tillgängliga plats, och kostnaden debiteras ägaren.
Frågor?
Vid frågor, kontakta styrelsen i er bostadsrättsförening.
Information till boende – Parkeringskö och IMD-debitering
Hej,
Vi vill uppdatera er kring arbetet med parkeringskö och debitering av el via IMD. Vi är medvetna om att dessa frågor ännu inte är helt på plats och arbetar aktivt för att lösa det så snart som möjligt.
När det gäller parkeringskön har vi ännu inte fått upp den i systemet, men vi har noterat alla som har hört av sig och håller en manuell lista tills allt är på plats.
Vi har skickat in den information som krävs från vår sida och arbetar nu för att säkerställa att alla nödvändiga uppgifter finns hos rätt aktörer, inklusive HSB, leverantörer och SBC. Nästa vecka har vi ett möte för att reda ut de sista delarna och få allt i ordning.
Tack för ert tålamod – vi gör vårt bästa för att övergången ska bli så smidig som möjligt!
Vänliga hälsningar,
Styrelsen