Välkommen till Brf Värend i Alvesta!

Brf Värend ligger mitt i centrala Alvesta med adress Värendsgatan 8A-E.

Bostadsrättsföreningen, som bildades 1969-09-25 har 46 lägenheter i storlekar 1, 2,3 och 4 rum o kök. Alla lägenheter har förråd samt gemensam uteplats, vissa har även balkonger. Det som är mindre vanligt är att värme och vatten ingår i  hyres avgiften. Föreningen har även en föreningslokal där vi har våra styrelsemöten men upplåtes även till festkommittén.

I huset finns även blomsteraffär, fotvård o massage,skomakare Länsförsäkringar och Studieförbundet Vuxenskoan. Vi är också granne med stationen, banker, hotell, kommunhus, restauranger, allt inom 400m

Badrumsrenovering och stambyte gjordes år 2000 och nya större inglasade balkonger gjordes 2007.Ny utegård med asfalterad parkeringsplats och motorvärmare iordningställdes 2011. 2017-2018 gjordes totalrenovering med bl a fönsterbyte, fasadrenovering, målning, nytt tak, entrédörrar med taggsystem som även används för bokning av tvättstugan mm. Föreningen har en god ekonomi och fördelaktiga hyror.

Kort sagt - vi trivs här på värend.