HSBs digitala tjänster underlättar styrelsearbetets olika moment under en hel årscykel – både för räkenskapsåret och för stämmoåret, som startar när den nya styrelsen tillträder.
På Mitt HSB får styrelsen en god överblick över ekonomin i bostadsrättsföreningen genom finansiella rapporter som visar obetalda hyror och avgifter, hur man ligger till mot budget, likviditet och hur mycket pengar som finns kvar. Styrelsen hittar också information som rör fastigheten, till exempel aktuella överlåtelser och andrahandsuthyrningar.
Styrelsen får även koll på dokumentationen. Alla viktiga dokument samlas i ett arkiv där styrelsen väljer vilka dokument som ska delas med de boende. Åtkomst till dokumentarkivet uppdateras automatiskt när nya styrelseledamöter tillsätts. På Mitt HSB kan styrelsen själv registrera förändringar i ledamöters uppdrag och attestordning. HSB samordnar uppgifterna med Bolagsverket, så att styrelsen inte behöver uppdatera uppgifterna på två ställen.
Utöver detta har HSB många tjänster som kan skräddarsys för att passa bostadsrättsföreningens behov, till exempel bokning och betalning av föreningens gemensamma lokaler och resurser, köhantering för p-plats, garage eller förråd samt hantering av arvoden, ersättningar och utlägg.
Ett annat exempel är tjänsten Styrelsestöd som ger en överskådlig plan för hela styrelseåret med fokus på möten, stämmor och smidig e-signering av protokoll.
Fyll i formuläret så hör vi av oss!