Bredband och TV

Hårdvaran för bredband och tv, router och tv-box, tillhör lägenheten och ska lämnas kvar om du flyttar.

Vi har nyförhandlat gruppavtal med Telia sen början av 2022. Den nya hastigheten för lägenheterna är nu 250/250 Mbit/s, från tidigare 10/10 Mbit/s, med befintligt TV Lagom-paket. Du som boende kommer att få ny hårdvara, wifi-router och tv-box, från Telia. För utlämning av hårdvara kommer styrelsen att informera om utlämningstillfällen under våren. Observera att den gamla hårdvaran ska lämnas tillbaka och den nya hårdvaran tillhör föreningen och lägenheten, inte dig som boende.

Om du som boende har frågor eller behöver support så ringer du till Telias support för kollektiva tjänster på 020-20 20 70. Du kan även gå in på deras Supportsida för Bredband eller Supportsida för TV & Streaming för att få svar på vanliga frågor, hjälp med felsökning och hitta guider.

Om du flyttar ut eller flyttar in

När du flyttar ut från en fastighet med kollektiva tjänster, behöver du avaktivera dina kollektiva tjänster så att den som flyttar in på adressen kan aktivera tjänsterna i sitt namn. Det gör du enklast genom att kontakta oss på 020-20 20 70. Detta är JÄTTEVIKTIGT för att underlätta för de som ska flytta in.

När du flyttar in i en bostad där det finns kollektiva tjänster, så aktiverar du tjänsterna på telia.se/aktivera. Du kan även besöka våra butiker eller ringa vår kundtjänst på 020-20 20 70 för support.