Telia äger fibernätet som kommer in i vårt område och föreningen har tecknat ett avtal med Telia gällande TV och internet. I avtalet ingår service av nätet samt tillhörande utrustning som varje lägenhet är utrustad med - en medieomvandlare, router och TV-box. Dessa ägs av föreningen och tillhör lägenheten och ska därför lämnas kvar vid flytt.
Du som är bostadsrättsinnehavare ska ha ett eget abonnemang hos Telia för att få tillgång till det som ingår i vårt avtal. När du tecknar ditt abonnemang ska du uppge att du bor i en lägenhet som tillhör vår förening. Vårt avtal ser ut enligt följande:
I och med att föreningen har tecknat ett serviceavtal med Telia är det dem du tar kontakt med vid frågor och eventuella problem gällande TV och internet samt dess tillhörande utrustning såsom medieomvandlare, router och TV-box. När du är i kontakt med Telia ska du alltid uppge att du bor i en lägenhet som tillhör vår förening.
Telia kommer i första hand försöka åtgärda problemet via telefon. Fungerar inte det är det Telias ansvar att skicka ut en servicetekniker. Oavsett vilken åtgärd som krävs är det alltid kostnadsfritt för dig som boende. Vårt serviceavtal täcker alla kostnader, både service och eventuellt byta av hårdvara, förutsatt att skadan inte är orsakad av dig som boende.
Vid problem kontaktar du Telias kundtjänst på telefon 020-20 20 70. När du är i kontakt med Telia ska du:
Telia kommer i första hand att lösa problemet via telefon. Då är det bra om du har testat följande saker innan du kontaktar dem: