Årsstämma och motion

Varje år ska bostadsrättsföreningen hålla en årsstämma. Den är föreningens högsta beslutande organ. När du som medlem har konkreta förslag på förbättringar eller förändringar som rör bostadsrättsföreningen kan du göra din röst hörd genom att lämna in en motion till styrelsen.

Brf Sofieberg i Halmstads årsstämma brukar hållas i maj/juni varje år. Då gör styrelsen en sammanfattning av det gångna året, bokslutet presenteras och diskuteras och en ny styrelse väljs.

Alla boenden är välkomna att delta. Inför stämman kan alla medlemmar skriftligen lämna en motion till styrelsen med förslag till åtgärder och förändringar inom föreningen. Under stämman har alla möjlighet att komma med synpunkter och kommentarer. Varje lägenhet har en röst, även om fler personer äger lägenheten.

Kan du inte närvara vid en stämma kan du göra din röst hörd genom att lämna en fullmakt till en annan medlem, som kan företräda dig under stämman.

Skicka in din motion till hsbsofieberg@outlook.com senast den 28 februari. Det är viktigt att din motion kommer in i tid, annars kommer den inte att kunna behandlas på föreningsstämman.

I samband med att kallelsen till föreningsstämman skickas ut publiceras motionerna som kommit in på Mitt HSB.