Våra tjänster skall möta kundens krav och förväntningar - en förutsättning för goda relationer och långvarigt samarbete. För oss är kvalitet ett helhetsbegrepp som innefattar såväl utbudet som utförandet av de tjänster vi erbjuder. Val av aktivitet, metod, åtgärder eller förändring baseras på en strävan att bevara och förbättra vår gemensamma miljö.
HSB Göta arbetar för att ge bostadsrättsinnehavare, hyresgäster och fastighetsägare en trygg och hållbar vardag genom att:
- alltid sätta kundens behov i centrum
- i dialog med kunden arbeta för ständig förbättring och utveckling
- alltid leverera överenskomna tjänster i tid och med ett trevligt bemötande
- ha rätt kompetens och hjälpmedel för utförandet av våra tjänster
- öppet redovisa resultatet av våra miljö- och kvalitetsmål
- ta hänsyn till miljön i våra beslut och i vårt dagliga arbete
- ta tillvara människors engagemang samt öka vår kunskap och förståelse i miljöfrågor
- följa, men också sträva efter att ligga steget före lagar och regler inom vår verksamhet
- undvika miljöskadliga ämnen samt förebygga föroreningar till luft, mark och vatten
- arbeta för att vi och våra kunder utnyttjar energi-, vatten- och andra naturtillgångar effektivt och sparsamt
- tillsammans med våra kunder och samarbetspartners skapa miljöanpassad livskvalitet