Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Ett tryggare boende

Att bo i ett flerfamiljshus är inte alltid enkelt. Konflikter grannar emellan och svårigheter kan vara problematiska, känsliga och tidsödande för föreningen och dess styrelse att hantera på egen hand.

Kontakta oss

Vi har erfarenhet på ett professionellt sätt möta människor i utsatta situationer. På uppdrag av er styrelsen kan vi göra en opartisk utredning och ta fram en handlingsplan för att komma tillrätta med boendesociala problem. All kontakt med våra rådgivare omfattas av tystnadsplikt för att värna om den enskildes integritet.

Vi hjälper bostadsrättsföreningar med:

Arbete med boende som
• stör eller upplever störningar från andra grannar
• lever med sanitära olägenheter och samlarbeteenden
• inte betalar avgift i tid och/eller har skuld från obetald avgift
• har hjälpbehov på grund av missbruk, psykisk ohälsa, annan sjukdom eller ålderdom
• har ett beteende som tenderar till att vara rättshaveristiskt
• är i konflikt med varandra

Våra olika arbetssätt innefattar
• telefonsamtal, hembesök och kontakt med anhöriga
• utredning och åtgärdsförslag vid störningar och klagomål
• råd och stöd vid obetalda månadsavgifter
• konflikthantering och medling
• kontakter med sjukvård, myndigheter och andra samhälleliga insatser

Vi bemöter människor utifrån ett empatiskt och etiskt förhållningssätt. Vårt arbete genomsyras av HSBs ledord Engagemang, Trygghet, Omtanke och Hållbarhet och Samverkan.

Läs gärna artikeln i Hemma i HSB nr 2 2024 där vår Boendesociala konsult berättar om sitt samarbete med både brf:er och internt inom HSB,  för kundens bästa.

Hemma i HSB nr 2 2024