Felanmälan

Nedan finns uppgifter kring hur man felanmäler olika problem, samt formulär för den typ ärenden som HSB hanterar

AKUTA FEL
Fel som inte kan vänta till ordinarie öppettid, så som en vattenläcka eller strömlös lägenhet. Ring Securitas, telefon 010–470 55 98. 

HISS
Felanmälan eller nödsituation anmäls direkt till Schindler enligt anslag i hiss telefon 020-31 33 33. Vid ej brådskande går det bra att mejla felanmalan.se@schindler.com  

VITVAROR
Anmäl direkt till Siemens/BSH, telefon 0771-19 55 00.  https://www.siemens-home.bsh-group.com/se/kundservice  
Garantibevis hittas i bopärmen på brf Spanjolettens hemsida. https://www.hsb.se/goteborg/brf/Spanjoletten/boparm/  

TV, BREDBAND OCH TELEFONI
Anmäl direkt till Tele 2, telefon 90 222.