Vem ansvarar för vad?

Här kan du läsa mer om vilka som är förtroendevalda som styrelse, revisorer och valberedning under verksamhetsåret. Du kan även läsa om föreningens stöd från HSB.

Ansvarsområden styrelse 2023/2024

  • Roger Gomes, underhåll och skötselfrågor
  • Anjelica Hammersjö, medlemsinformation, webbredaktör
  • Sibel Canpinar Ceylan, nya medlemmar, andrahandsupplåtelse
  • Jennie Thuresson, studie- och fritidsverksamhet
  • Sigvald Hallberg, allt-i-allo
  • Hariwan Tahir, HSB-ledamot

Styrelsens uppdrag är att bereda olika frågor, förvalta de beslut som årsmötet fattat, leda föreningens arbete samt representera föreningen i olika sammanhang.

Revisorer

  • Jan Eid (medlemsrevisor)
  • Aija Eskola (revisorssuppleant) 

Revisorns uppgift är att vara medlemmarnas ombud och granska styrelsens arbete. Revisorn väljs av föreningens medlemmar på årsmötet.

Valberedning

  • Pär Johansson (sammankallande)
  • Karolina Karlborg Cepeda (ledamot)
  • Helen Ljung (ledamot)

Valberedningen är förtroendevalda och tillsätts av föreningens årsmöte. Valberedningens uppdrag är att på nästa årsmöte ge förslag på en bra sammansatt styrelse, bra revisorer och eventuella övriga funktionärer nämnda i stadgarna.

Förvaltningsadministratör HSB

  • Helene Karlsson

Brf Verona får genom HSB Göteborg hjälp av en förvaltningsadministratör som kan hjälpa till med administrativa uppgifter mellan HSB och Brf Verona. Till Helene kan du vända dig om du till exempel är intresserad av att hyra en parkeringsplats i garaget, har funderingar kring avgift för cykelgarderoberna eller undrar varför du inte fått någon hyresavi för denna månaden. Helene når du lättast på hennes mailadress: helene.karlsson@hsb.se eller hennes telefonnummer: 010-442 20 04.

Fastighetsskötare

Brf Verona har avtal om fastighetsskötsel med Bredablick förvaltning. Det innebär att vi i föreningen kan få hjälp med vissa mindre reparationer i våra bostäder men också föreningens allmänna utrymmen så som trapphus, garage osv. I avtalet ingår även lokalvård av allmänna utrymmen.

Om man vill ha något uträttat av fastighetsskötarna tar man kontakt med Felanmälan på telefonnummer: 010-177 59 00. Gäller såväl felanmälan i din egen bostad som för felanmälan i allmänna utrymmen.