Som företagare och/eller lokalhyresgäst i bostadsrättsföreningarnas fastigheter kan information i god tid, göra det möjligt att förbereda företaget inför de förändringar som blir vid byggnation av Station Haga. Har ni inte fått tillgång till information tidigare, är denna träff med Trafikverket en möjlighet till informationsutbyte i dialog.
För att undvika situationen där man ber att få återkomma med svar på frågor, så kommer arbetsgruppen att skicka in era frågor i förväg, så att representanterna för Västlänken-projektet har möjlighet att bemöta frågorna på mötet.
Aktuella frågeställningar:
Trafiksituationen runt HSB´s bostadsrättsföreningar i Haga?
Tillgänglighet för kunder och personal till företagens lokaler?
Störningar som kan påverka företagens verksamhet?
Inkomstbortfall, när och hur ersätts det?
Ersättningslokaler, när kan det bli aktuellt?
Har ni fler frågor? Meddela frågorna senast 20 september till brf.ada.goteborg@gmail.com eller kontakta din bostadsrättsförenings styrelse.
Anmälan ska meddelas senast fredag 23 september, till brf.ada.goteborg@gmail.com eller till din bostadsrättsförenings styrelse. Observera att vid mindre än 10 anmälda deltagare kommer informationsträffen att ställas in.
Välkomna!
Arbetsgruppen Station Haga, HSB´s Bostadsrättsföreningar i Haga