Felanmälan, Boendeservice och FAQ

Styrelsen anlitar HSB Göteborg för felanmälan och boendeservice. Se mer information och vår FAQ nedan.

HSB Felanmälan

Tel. 010-442 24 24
Telefontid: helgfria vardagar 08:00-16:00
Övrig tid om det är akut: CUBSEC fastighetsjour Tel. 010-456 34 23

CUBSEC hänvisar icke akuta åtgärder till HSB:s felanmälan enligt ovan. De gör detta på styrelsens uppdrag då föreningen får betala extra för varje fel som CUBSEC åtgärdar. 

Felanmälan även via: www.hsb.se/goteborg

I de fall ditt ärende är av sådan art att det är inom bostadsrättshavarens underhållsansvar så kan HSB Teknisk förvaltning i vissa fall utföra de tjänster som efterfrågas, observera dock att det sker mot en kostnad.  

HSB Boendeservice

Tel. 010-442 20 00
Mejl boendeservice.gbg@hsb.se  
Telefontid: helgfria vardagar 08:00-16:30

Frågor rörande exempelvis nyckelbeställning, p-platser, bokning av gästlägenhet eller Riddaren, inre fond samt övriga frågor. Det är även via Boendeservice som du blir vidarekopplad till den roll inom HSB som kan hjälpa dig vidare i ditt ärende, exempelvis förvaltaren om du drabbats av en vattenskada. 

HSB Lokalkontor på Gösta Berlings Gata 32

Måndag - bokade besök
Tisdag - drop in, kl 13:00–16:00
Onsdag - bokade besök
Torsdag - drop in, kl 09:00–12:00
Fredag - bokade besök

Se bild på kontoret längst ner här på sidan

FAQ - Vanliga frågor och svar 

Här nedan kan du läsa vidare på HSB Göteborgs hemsida. Där finns även en FAQ med flertalet vanliga frågor och svar, exempelvis om medlemskapet och olika avgifter. 

  • HSB Lokalkontor
    HSB Lokalkontor