HSB Boendeservice

15 september 2020 Den 1 september lanserade HSB Göteborg en ny organisation som ska förbättra servicen till medlemmar, förtroendevalda, kunder och samarbetspartners. Förändringen genomförs för att möta ökade krav på service och tillgänglighet och skapa det bästa möjliga kundmötet. Samtidigt som det krävs för att förbereda organisationen på den tjänstedigitalisering som just nu pågår.

KUND- OCH MEDLEMSSERVICE

Den nya avdelningen Kund- och medlemssevice kommer att hantera service till boende, förtroendevalda, kunder och samarbetspartners. Samtidigt bildas två nya servicekanaler för att alla som kontaktar HSB Göteborg ska få så bra och snabb support som möjligt. 

NYA KONTAKTVÄGAR FRÅN 1 SEPTEMBER 2020

Från och med 1 september 2020 kommer Boendeservice att vara den nya kontaktvägen för support till medlemmar, privatpersoner samt olika samarbetspartners och kunder.
Med de två nya specialiserade arbetsgrupperna kan HSB Göteborg ge snabb och relevant support till kunder, medlemmar och andra intressenter. Det innebär också att verksamheten blir mindre beroende av enskilda personer och att du som kontaktar HSB Göteborg får bra support.

BOENDESERVICE

Du vänder dig till Boendeservice för att få hjälp med alla dina ärenden som privatperson. Boendeservice kommer bland annat hantera överlåtelser, hyror- och avgifter, köhantering för parkeringsplatser och förråd, bokning och administration av gemensamhetslokaler och lägenheter, bosparfrågor och hantera felanmälan och faktureringsfrågor.

Boendeservice kontaktas via: 
Telefonnummer 010-442 20 00 eller på E-post boendeservice.gbg@hsb.se