Telenor har uppmärksammat att en del boenden i BRF Bockemossen har mottagit fel utrustning (TV-hubb och router) samt att TV-hubbar skickats ut med felmeddelanden som säger att hubben ej är registrerad. De vill be om ursäkt för detta och önskar att ni boenden i BRF Bockemossen som fortfarande inte har kommit i gång med sin nya router och TV-hubb följer stegen 1-3 enligt nedan.
1. Aktivera ditt bredband
- Koppla in din nya router enligt den medföljande manualen.
- Koppla en dator med internetkabel till routern eller välj ditt trådlösa nätverk i mobilens eller datorns inställningar. Namnet på nätverket samt lösenordet står på routerns undersida.
- Öppna en webbläsare och skriv in adressen: aktivering.telenor.se
(Viktigt: skriv inte www. före). Välj Privatkund och följ sedan instruktionerna. Om du inte kommer åt aktiveringssidan så kontakta teknisk support på 020 222 222).
- Aktiveringen tar cirka 15 minuter efter att du har fyllt i uppgifterna. Starta om din router efteråt.
2. Kontrollera att du fått rätt TV hubb och router
Kontrollera att du har fått samma produkter som på bilden (TV hubb till vänster och Telenors vita router till höger). Om du har en annan modell av TV box eller router så kontaktar du Telenor kundservice på 020–222 222 så hjälper vi dig att få rätt.
3. Kontakta Telenor Kundservice på 020–222 222.
Telenor hjälper dig med dina frågor – Ring in till kundservice så hjälper vi dig oavsett om det gäller aktivering, beställa router och TV hubb eller frågor hur du kommer i gång.
Ifall du ändå inte har fått i gång din router eller TV-hubb efter att varit i kontakt med Telenor Kundservice så kan du göra en felanmälan genom att mejla till brfbockemossen@outlook.com. Styrelsen kommer att samla ihop felanmälningarna och be tekniker från Mecuro att åka ut till de boende som behöver teknikerhjälp under v 25 och 26.