Felanmälan

Kontakta Felanmälan om något behöver åtgärdas.

Här kan du snabbt och enkelt anmäla fel som har uppstått i din bostad.
Tänk på att du som bostadsrättsinnehavare ansvarar för ett visst underhåll i din lägenhet. Detta regleras genom din bostadsrättsförenings stadgar. Vissa tjänster som du beställer här kan komma att faktureras dig.

Felanmälan 010-442 24 24
HSB Växel 010-442 20 00

https://www.hsb.se/goteborg/felanmalan/

Felanmälan till HSBs Tekniska Förvaltning: tel 010 - 442 24 24
Öppettiderna för felanmälan via telefon är:
Måndag 08.00-18.00 
Tisdag-torsdag 08.00-17.00 
Fredag 08.00-15.00 .

 

Akuta fel
Vid akuta fel efter kontorstid kontakta Securitas på 
010-470 55 98. Akuta fel  kan  t-ex. vara en vattenläcka eller strömavbrott.

Akutfel innebär att det kan vara fara för eget eller andras liv, egen eller andras egendom , dvs ett allvarligt fel.

Observera: Frånvaron av varmvatten är inte ett akut fel.

Vid elavbrott, fråga grannar om de har el / varmvatten.

Kontakta styrelsen vid dessa tillfällen.

Det kanske är reparationer på gång. Titta efter meddelanden på anslagstavlan på Kvartersgården eller på hemsidan . Kostnaden för utryckningar p.g.a. onödig anmälan till Securitas kan belasta anmälaren.

På weben: för att göra en felanmälan på nätet klicka på länken nedan