Varje medlem har själv skickat efter en router och tecknat eventuella tillägg om till exempel högre överföringshastighet på bredbandet. Det innebär att var och en också behöver antingen säga upp sitt abonnemang hos Tele2 eller överföra det till den tillträdande borättshavaren.
Alternativ 1. För att säga upp abonnemanget, kontakta Tele2 kundtjänst på telefon 90222. I detta fall ska du skicka routern till Tele2 och den nya borättsinnehavaren får kontakta Tele2 för att teckna nytt abonnemang och beställa en ny router.
Alternativ 2. I det här alternativet ska routern vara kvar i lägenheten och övertas av den nye borättsinnehavaren. För att flytta abonnemanget till tillträdande borättsinnehavare, fyll i blanketten som finns som pdf-fil här intill. Både du och den som övertar abonnemanget ska skriva under. Du kan skicka blanketten som svarspost genom att skriva ut bifogat kuvert eller skriva av adressuppgifterna.
Kontakta Tele2 kundtjänst om du har frågor.