Sök bostad/Hyr bostad: Du som intresseanmälde en hyresrätt perioden 8-10 april i Uppsala län behöver göra en ny intresseanmälan på grund av tekniskt fel.

Felanmälan och underhåll

Felanmälan i din bostad eller allmänna utrymmen i Brf Esplanaden

Vid fel i lägenheten eller i allmänna utrymmen i fastigheten

Kontakta (på ordinarie öppettider) HSB Göteborg Boendeservice 010-442 24 24 eller registrera er anmälan digitalt på www.hsb.se/goteborg/felanmalan   

Akuta fel

Fel som inte kan vänta till ordinarie öppettid, så som en vattenläcka eller strömlös lägenhet, ring och anmäl till Securitas 010–470 55 98 

Vitvaror

Anmälan görs direkt till leverantören.

Siemens: 0771-19 55 00

Meddela alltid namnet på bostadsrättsföreningen och produktnummer på din vitvara. Se etikett på vitvaran det gäller. Garantibevis finns i avsnittet om Underhåll 

TV, Bredband och Telefoni

Anmäls direkt till Telia 90200 www.telia.se/privat/kontakt  

Hiss

Felanmälan eller nödsituation anmäls direkt till Kone 0771-50 00 00. Vid ej brådskande mejla felanmalan@kone.com  

Övriga frågor och ärenden

Frågor om låsbyte, nyckelbeställningar, taggar samt namnbyte på postbox och porttelefon går via HSB Göteborg Boendeservice boendeservice.gbg@hsb.se eller telefon 010- 442 20 00 

 

För Garantiärenden läs mer på Garantiärenden

 

Övriga frågor och ärenden till HSB Göteborg Boendeservice och växel boendeservice.gbg@hsb.se

Tel 010-442 20 00