Parkering

Utöver den parkering som hör till varje lägenhet finns det sju stycken gästparkeringar vid den östra delen av Kåkenäsvägen samt åtta parkeringar vid vår gemensamhetslokal Utsikten.

Föreningens policy är att parkering endast får göras på den egna uppfarten eller på uppmärkta gästparkeringar i området. Parkering utmed gatan, på gräsytor samt i vändzon är inte tillåtet främst på grund av säkerhetsskäl men även av estetiska motiv. Vi måste ha fri väg i området för bl a Räddningstjänsten. Det är även svårt att upptäcka barn utmed gatan när bilar står parkerade vid kanterna.

Gästparkeringarna är inte till för att kontinuerligt lösa behovet av parkeringsplatser för de medlemmar som disponerar fler bilar än de som får plats på den egna parkeringsplatsen.

För det fall någon bostadsrättshavare vill bredda sin parkeringsuppfart för att möjliggöra parkering av två bilar, ställer sig styrelsen positivt till detta. Styrelsen kommer i möjligaste mån, efter syn på plats, att godkänna sådana ansökningar. Breddning av uppfarten får bekostas av respektive bostadsrättsinnehavare.

Vi hoppas att vi tillsammans kan få detta att fungera för att undvika en diskussion i föreningen om att anlita något vaktbolag för att få detta att fungera.