Trivselregler

PARKERING OCH BILTRAFIK
Till varje hus finns en carport med plats för en bil. De gästparkeringar, som finns på Sörgårdsvägen, som är inrutade och där en skylt visar gästparkering, är enbart till för våra gäster och kortvarig parkering,

Ur-och inlastning för våra medlemmar och bara på den asfalterade ytan. Husvagnar, husbilar
och släpkärror ska inte parkeras på våra parkeringsplatser.

PARKERA INTE BILAR PÅ VÄNDPLATS
Postbilar, sophämtnings-, snöröjningsfordon, räddningstjänst, ambulans etc, ska obehindrat ta sig fram.

HASTIGHETEN
 vi har en maxhastigehet på 30 km inom vårt område. Om det är möjligt kör saktare. Du som har elbil tänk på att andra inte lika lätt uppmärksammar att du kommer som med en vanlig bensin eller diselbil. Tänk på barnen.

SOPRUM
Se avfallshantering.

GRILLNING
Grilla med aktsamhet. Tänk på brandfaran och grannarna.

HUSDJUR
Alla husdjur skall hållas under uppsikt.

FLAGGNING
Det finns en flagga i vårt förråd om ni vill flagga på någon högtidsdag etc.
Nyckel hänger på väggen i soprummet. Häng tillbaka flaggan på stången.
Den 1 mars -31 oktober hissas flaggan klockan 8.Under övrig del av året klockan 9.
Flaggan halas vid solnedgång, dock senast klockan 21.

BILTVÄTT
Det är inte tillåtet att tvätta bilen inom föreningens område. För biltvätt hänvisas medlemmarna till tillgängliga tvättstationer i regionen.