Felanmälan

Upptäcker du ett fel eller problem i din bostad eller på våra gemensamma ytor? Vi har HSB som förvaltare för att hantera felanmälningar, och de finns tillgängliga för att hjälpa dig. Läs vidare för att ta reda på hur du anmäler ett fel, vad som gäller vid akuta ärenden, och vad du bör tänka på innan du kontaktar oss.

Felanmälan i Brf Lodose

Om du stöter på problem eller upptäcker fel i din bostad eller på våra gemensamma ytor, är det viktigt att felanmälan görs på rätt sätt för att få snabb hjälp. Vi har HSB som förvaltare, och de ansvarar för att hantera och åtgärda de flesta fel som kan uppstå.

Så här gör du en felanmälan

För att göra en felanmälan kan du använda något av följande alternativ:

  • Telefon: Ring HSB på telefonnummer 010-422 24 24. De har öppet för felanmälan måndag till fredag kl. 07:00-16:00 (helgfria vardagar).
  • Hemsida: Besök HSB felanmälanssida på www.hsb.se/goteborg/felanmälan.

Vid Akuta Ärenden

Om ett akut ärende uppstår utanför ordinarie tid kan du kontakta Securitas på telefonnummer 010-470 55 98 för att få hjälp.

Viktig information

Kom ihåg att felanmälningar kan göras både för gemensamma utrymmen och för problem i din egen lägenhet. Det är dock viktigt att notera att det kan tillkomma en kostnad beroende på om ansvaret för reparationen ligger hos föreningen eller dig som bostadsrättshavare.

Vi vill också påminna om att detta är en tjänst som föreningen betalar för. Om det rör sig om ett enkelt problem som du själv kan åtgärda, eller något som styrelsen kan hjälpa till med, kan det vara bra att överväga det först. På så sätt kan vi hålla föreningens kostnader nere.

Om du är osäker på om ett problem bör felanmälas via HSB eller om du har andra frågor, är du alltid välkommen att kontakta styrelsen på styrelsen@brflodose.se.