Felanmälan

Felanmälan på görs till HSB via webblänken högst upp till höger i menyraden ("Felanmälan") eller genom att ringa till HSB:s kundtjänst.

Kostnad för åtgärd
Innan du gör en felanmälan bör du vara medveten om att alla avhjälpanden av fel inte är kostnadsfria. Som du säkert känner till ansvarar du som bostadsrättsinnehavare för ett visst underhåll i din lägenhet. Detta regleras genom föreningens stadgar. Vissa tjänster som du beställer kan därför komma att faktureras dig. Om du är osäker på vad som gäller för viss åtgärd kan du kontrollera detta genom att ringa HSB:s kundtjänst.

Du kan även läsa i broschyren "Vem skall underhålla bostadsrätten?" - vilken gäller för bostadsrättsföreningar som antagit HSB Göteborgs normalstadgar 2004 med typavikelse §36. Broschyren finns i din bostadspärm ”Mitt nya hem” och nedan som PDF.

 

> Vem skall underhålla bostadsrätten?

 

Felanmälan via HSB:s webbsida
Klicka på länken "Felanmälan" längst upp till höger i menyraden och gör en felanmälan.

 

Felanmälan via HSB:s kundtjänst
Ring HSB:s kundtjänst, telefon 010-442 24 24.

Telefontider:

måndag kl. 8.00- 18.00

tisdag- torsdag kl. 8.00-17.00

fredag 8.00-15.00.

 

Akuta fel
Akuta fel som måste åtgärdas omgående där man inte kan vänta till kontorstid och felanmälan. 
Ring Securitas fastighetsjour: 010-470 55 98.

Tips

  • El-fel:  Kontrollera jordfelsbrytaren och säkringarna i lägenheten.

  • Värme/varmvatten:  Kontrollera om grannen också har problem.


Fel på Bredband och TV

Telia Bredband/TV Kundtjänst: 020-755 766 

Telia Bredband/TV Teknisk support: 020-240 250

Felanmälan kan också göras via en webbläsare och mobilt bankid via Mitt Telia


Vid kontakt med Telia, ange 
kollektivavtalsnumret KO43883

Skadedjursbekämpning 
Ring Nomor AB på telefon: 0200-27 10 00
Uppge att föreningen har Moderna Försäkringar som försäkringsbolag.