Kostnad för åtgärd
Innan du gör en felanmälan bör du vara medveten om att alla avhjälpanden av fel inte är kostnadsfria. Som du säkert känner till ansvarar du som bostadsrättsinnehavare för ett visst underhåll i din lägenhet. Detta regleras genom föreningens stadgar. Vissa tjänster som du beställer kan därför komma att faktureras dig. Om du är osäker på vad som gäller för viss åtgärd kan du kontrollera detta genom att ringa HSB:s kundtjänst.
Du kan även läsa i broschyren "Vem skall underhålla bostadsrätten?" - vilken gäller för bostadsrättsföreningar som antagit HSB Göteborgs normalstadgar 2004 med typavikelse §36. Broschyren finns i din bostadspärm ”Mitt nya hem” och nedan som PDF.
> Vem skall underhålla bostadsrätten?
Felanmälan via HSB:s webbsida
Klicka på länken "Felanmälan" längst upp till höger i menyraden och gör en felanmälan.
Felanmälan via HSB:s kundtjänst
Ring HSB:s kundtjänst, telefon 010-442 24 24.
Telefontider:
måndag kl. 8.00- 18.00
tisdag- torsdag kl. 8.00-17.00
fredag 8.00-15.00.
Akuta fel
Akuta fel som måste åtgärdas omgående där man inte kan vänta till kontorstid och felanmälan.
Ring Securitas fastighetsjour: 010-470 55 98.
Tips
El-fel: Kontrollera jordfelsbrytaren och säkringarna i lägenheten.
Värme/varmvatten: Kontrollera om grannen också har problem.
Fel på Bredband och TV
Telia Bredband/TV Kundtjänst: 020-755 766
Telia Bredband/TV Teknisk support: 020-240 250
Felanmälan kan också göras via en webbläsare och mobilt bankid via Mitt Telia
Vid kontakt med Telia, ange kollektivavtalsnumret KO43883
Skadedjursbekämpning
Ring Nomor AB på telefon: 0200-27 10 00
Uppge att föreningen har Moderna Försäkringar som försäkringsbolag.