Felanmälan/brandlarmet

Vart vänder jag mig om någonting i min lägenhet går sönder? Mitt brandlarm utlöstes, vad gör jag nu?

Fel i lägenhet eller hus anmäls till fastighetsservice. Tel: 010-44 22 424, vardagar 9.00-12.00 och 13.30 – 15.00. Ni kan göra felanmälan via vår hemsida.
Tänk på att nästan allt inne i din bostad ligger under bostadsrättsinnehavarens ansvar och kostnad. Endast el- och vatteninstallationer är föreningens ansvar. Begär därför alltid offert, så det inte blir en tråkig räkning efteråt. Förvaltningskontoret utför i mån av tid låsöppning. Låsöppning debiteras direkt till den boende.

Om ni upptäcker eller misstänker skadedjur i er lägenhet skall ni själv direkt kontakta Anticimex 075-2451000 dygnet runt. Skadedjursbekämpning inne i fastigheterna ingår i vår fastighetsförsäkring och är således kostnadsfri.

Brandlarm
Föreningen har servat värme- samt röklarm i samtliga lägenheter genom WASA Larm AB år 2020.
Särskilt info-blad över hur larmet fungerar, kommer att delas ut.
Vid FALSKLARM: stäng av larmet inne i lägenheten inom två minuter. Annars måste larmet stängas av i elskåpet (finns i varje huskropp). Använd M-nyckeln och knappa in 2580 på manöverpanelen. Larmfunktionen MÅSTE SNARAST ÅTERSTÄLLAS av larmansvariga i styrelsen. Kontakta därför någon i styrelsen om att larmet är satt ur funktion.