Styrelsekontakt

Om du vill kontakta styrelsen:

Du måste i vissa situationer kontakta styrelsen direkt t.ex. vid behov av nya nyckelbrickor, lån av nyckel till gårdsgrinden, ansökan om renovering eller i liknande ärenden som rör vår förening. 

Vi i styrelsen tar även tacksamt emot dina förslag till förbättringar och synpunkter när du känner behov av det. Vi behandlar dessa på nästa styrelsemöte. Styrelsemöten hålls en gång per månad i vår förening med undantag av juli månad. 

Vänta därför inte till föreningsstämman med att delge styrelsen dina synpunkter och förslag. Utan våra medlemmars synpunkter vore det svårt att leverera det goda boende som är vår målsättning. 

OBS! Du ska inte i första hand kontakta styrelsen när du har ett fel som behöver åtgärdas i din lägenhet eller om du upptäcker ett fel i våra allmänna utrymmen. Se rubriken Service (ovan) för info om var du ska vända dig då.

Skriv ner ditt ärende och delge det till styrelsen på något av nedanstående sätt:

  1. Skicka e-post till styrelsen styrelsen@otterhallan.se. Via e-post får du snabbast möjliga återkoppling. E-posten läses dagligen.
  2. Skriv ett brev till styrelsen och lämna det i föreningsexpeditionens brevlåda på Norra Liden 35. Givetvis kan du också skicka ditt brev med posten om du har behov av det. Se Om föreningen för adressuppgifter.
  3. Besök föreningsexpeditionen personligen. Se Expeditionstid för öppettider.
  4. Besök föreningens informationsmöten som hålls en till två gånger per år. Oftast hålls informationsmötena vår och höst. Där får du chans att prata direkt med styrelsen, träffa andra medlemmar och information om det som är aktuellt just nu i vår förening.
  5. Besök ordinarie föreningsstämma som vanligen hålls i slutet av november. Tänk på att du måste ha lämnat en motion till styrelsen senast sista september för de frågor du vill att stämman ska behandla. Se Föreningstämma för mer information.