TV, Bredband och telefoni

15 mars 2017 För att använda vårt kollektiva avtal behöver du ringa Telia på tfn 90200 och beställa abonnemang
Lagom mycket TV

Från 1 April kommer vi att ha en ny leverantör för vårt TV, Bredband & Telefoni.

Vi kommer inte längre att ha Bredbandsbolaget som leverantör utan byter nu till Telia.

Detta innebär ett större kanalutbud och ett billigare avtal för föreningen.

Vad behöver jag göra?   

JAG HAR INTE FÅTT MINA NYA BOXAR?

Har du inte fått din tv-box och router kan du hämta dem på expeditionen (Noleredsvägen 12) som kommer hålla öppet under veckan samt jour per telefon enl nedan:

28/3 Tisdag    kl. 18-20 exp (vi får en första leverans med okänt antal)

29/3 Onsdag  kl. 8-10 exp samt kl. 18-20 exp

30/3 Torsdag kl. 8-10 exp  samt  kl. 18-20 exp

31/3 Fredag        kl. 7:30-9 exp samt          

På dessa tider kan du ringa Ann-Sofie eller Zeljko som kommer och lämnar ut boxar:
30/3 Torsdag
  kl. 10-15 (ring 072-2013144 Ann-Sofie)

31/3 Fredag         kl. 13-17 (ring 072-2013144 Ann-Sofie)

1/4 Lördag      kl 9-12 (ring 070-3021210 Zeljko)

VAD GÖR JAG MED MIN GAMLA BOX?

Får du ett brev med en returlapp från Bredbandsbolaget så skickar du tillbaka din TV-box.

De andra boxarna behöver vi inte spara, de ska kastas som elektronikskrot. Utanför expeditionen kommer det att finnas en låda där ni kan lägga er gamla boxar om ni inte själva har möjlighet att ta den till återvinning.

VAD BEHÖVER JAG GÖRA FÖR ATT KUNNA SE PÅ TV & ANVÄNDA BREDBAND?

Du ringer själv till Telia på telefon nummer 90200 och beställer ditt abonnemang genom att uppge din adress och BRF Prästgården.

Av Telia får du då rätt inloggningsuppgifter för bredband och de kopplar även fram TV (för att kunna se det nya utbudet behöver du koppla in din nya TV-box)

KAN JAG RINGA OCH ORDNA DETTA REDAN NU? Ja, du kan ringa redan idag men du behöver din nya TV box för att kunna ta del av vårt nya utbu 

JAG KAN INTE KOPPLA IN BOXEN, HUR GÖR JAG?  Telia erbjuder kostnadsfri tekniker som kan bokas när du beställer ditt abonnemang (du behöver då ha din nya box tillgänglig)

JAG KÄNNER MIG FORTFARANDE OSÄKER PÅ VAD SOM GÄLLER? 

Har du frågor du inte fått svar på vänd dig först och främst till Telia tel. 90200 men du är alltid välkommen till expeditionen och styrelsen.