ENKLARE FELANMÄLAN
(NBPC=Norra Biskopsgårdens Panncentral)
Gäller fr o m 2017-01-15
Det blir nu enklare att göra felanmälan – och det går snabbare att få felet åtgärdat!
Medlemmarna i våra bostadsrättsföreningar behöver i de flesta fall bara kontakta oss på NBPC (Panncentralen) för att anmäla felet. Sedan fixar vi till så att felet blir avhjälpt – oavsett om ansvaret ligger hos oss eller Din bostadsrättsförening.
Ni kontaktar oss enligt följande:
- Telefon, 031-53 51 66, kl 8-15, övrig tid telefonsvarare
- Mail, info@nbpc.se
- Besök på exp. Önskevädersgatan 49, kl 8-15
- Efter öppethållande + jour, se anslag i din entré
Exempel på fel som vi tar hand om i Din lägenhet:
- Blandare, vägguttag, strömbrytare,allt i original som föreningen försett lägenheten med.
- Stopp i avlopp
- Fel på radiatorer(element)
- Porttelefoner
- Återställning av huvudstömbrytare
Exempel på fel som vi tar hand om i allmänna utrymmen:
- Fel på; dörrar, glasrutor, dörrstängare
- Fel på tvättmaskiner, tumlare, centrifuger i tvättstugor
- Byte av lampor och lysrör
- Akuta markarbeten
- Akuta plåt- och smidesarbeten
- Akuta VVS, el och snickeriarbeten
Fel som vi inte tar hand om:
- Egna installationer i Din lägenhet
- Fel som åligger medlem enligt föreningens stadgar
- Fel på hissar, Du ringer själv KONE, dygnet runt 0771 50 00 00
- Fel på lås och nycklar, Din styrelse ansvarar för föreningens låssystem
- Byte av lampor och lysrör i Din lägenhet
OBS!
När det gäller kontakter med Din förening, NBPC och HSB Göteborg så är det lägenhetsnumret som står på din dörr eller brevlåda som gäller.
Hemsida: http://www.nbpc.se/
Om det är något som Du undrar över så kontakta oss.
Norra Biskopsgårdens Panncentral (NBPC)
Stefan Hidstedt, förvaltningschef