Information från styrelsen om internetuppkoppling och bredband

23 mars 2010 Göteborg 2010-03-18 Information om internetuppkoppling och bredband Telia/NEA är nu klara med alla centrala aktiviteter och installationer. Telia har – via direktkontakt med vår kundansvarige – meddelat att inga nya gemensamma åtgärder eller support kommer att äga rum. Om det återstår några problem med teknik, abonnemang eller fakturor får den enskilde lägenhetsinnehavaren försöka lösa detta själv. Beträffande faktura och abonnemangsfrågor hänvisas till Telia personlig kundtjänst, telefon 020-755 766. Beträffande tekniska problem, t ex bredbandshastighet hänvisas till Telia support och felanmälan, telefon 020-240 250. Bredbandshastigheten kan kontrolleras med hjälp av www.bredbandskollen.se. Gå in där och tryck på starta mätning. Efter ett tag får man fram ett resultat, dels för att skicka filer - detta bör uppgå till minst 10 Mbit/sek – och dels ett resultat för att ta emot filer - detta bör ligga på minst 75 Mbit/sek, gärna något högre. Upp till 100 Mbit/sek är det svårt att nå. Om det är klart lägre än dessa värden får man ringa till felanmälan enligt ovan. Vårt avtal KO05274 (privat) utlovar minst 10 Mbit/sek ut och upp mot 100 Mbit/sek in (ta emot). Med vänlig hälsning Styrelsen i HSB Brf Slottet