Gruppavtalet med Tele2 (tidigare comHem) är uppsagt och tjänsterna levereras fram till 2025-11-19. Därefter kommer det inte vara möjligt att få tjänster från Tele2.
Alla lägenheter har uttag för både Telia och Tele2. Ibland har något uttag renoverats bort, då får du själv ombesörja ny kabeldragning. Du kan själv välja leverantör för ditt TV-utbud, båda ingår i månadsavgiften. För internet har föreningen enbart kollektivt gruppavtal med Telia och du som boende är slutkund.
Fiberkabeln är ansluten till första tele-jacket i lägenheten. Vid installationen erbjöds man att ansluta ytterligare ett, så det kan finnas två anslutningar. Utöver detta finns en TV-box och en router, som båda tillhör lägenheten. De ska alltså lämnas kvar vid en försäljning.
För att få tillgång till internet krävs det även att du ingår ett avtal med Telia. Detta kan antingen göras vid en dator som är ansluten till en korrekt inkopplad router eller så ringer du Telia på 020 – 20 20 70.
När du flyttar från din lägenhet behöver du säga upp avtalet med Telia.
Är du nyinflyttad och saknar utrustning, kontakta Telia på 020 – 20 20 70 så aktiverar de dig som kund under föreningens avtal och hjälper till med installation.
Vårt avtal omfattar: TV-paket Lagom, hemtelefon via mobilnätet och bredband FiberLan 1000/1000 Mbits/s. Allt detta ingår i månadsavgiften.
Telias support för kollektivt gruppavtalsanslutna är 020 – 20 20 70.
Tvillingabonnemang får varje medlem själv betala.
Vid eventuella störningar eller fel
Upplever ni fel eller driftstörningar på era tjänster hos Telia kontaktar ni själva dem då varje medlem är slutkund hos tjänsteleverantören.
Skulle utrustningen gå sönder, kontakta Telia på 020 – 20 20 70, som gör en felsökning och kontrollerar att du startat om hela systemet (gör det allra först). När Telia konstaterat att det är fel på utrusningen skickar de en ny router eller TV-box till dig utan kostnad.
Om det är så att utrustningen förstörts (blivit trampad på, tappad i golvet etc.) gäller inte ovanstående. Då får du själv stå för kostnaden. Vid överlåtelse av lägenhet ska hel och fungerande router / TV-box lämnas över till köparen.
Din gamla hårdvara (router och/eller tv-box) lämnar du i el-återvinningsrummet i garaget mellan Övre Husargatan 35 och 39, när du har bytt. Ta' med batterinyckeln!
Installationen för TV är den traditionella med ”tre hål i väggen" och ansluts via traditionell antennkabel. Ingen box behövs för grundutbudet och antennkabeln fungerar direkt.
Vårt avtal omfattar ca 15 kanaler som ingår i månadsavgiften. Vill du uppgradera kontaktar du Tele2 på 90 222 och får då betala mellanskillnaden.
Parabol får ej sättas upp på fasaden. Den kan dock stå på balkong eller räcke under förutsättning att den inte på något sätt stör utsikten eller intryck för granne eller kan ramla ut på gården eller ner på gatan.