Policy för personuppgiftger, enligt GDPR

GDPR, Generell Data Protection Regulation, är en ny förordning som EU Parlamentet har beslutat om gällande hur man hanterar personuppgifter.

Så här hanterar vi dina personuppgifter inom brf Södra Vägen:
  • När det gäller lägenhetsregister, medlemsregister, uppbördslängd m.m. så hanteras detta av HSB Göteborg som är vårt biträde i denna fråga.
  • Tillgång till dessa register har endast styrelsen och revisor med olika befogenheter.
  • De register som föreningen själva administrerar är ett register som är avsett för all fortlöpande information till våra medlemmar samt ett register för projektet Grannsamverkan.
  • Åtkomst till det förstnämnda registret har endast ordförande och administrativ vicevärd/sekreterare.
  • Till registret Grannsamverkan har endast de tre kontaktpersonerna samt polisen åtkomst.
  • För båda registren krävs personlig inloggning samt virusskydd.
  • Samtliga utskick sker med s k dold kopia där mottagaren inte kan läsa övriga adresser.
  • Relevanta handlingar gällande personuppgifter förvaras i låst utrymme i vårt skyddsrum.