Fiberproblem?

27 oktober 2015

Vi har förstått att en del medlemmar har problem med den nya fiber-Tv:n.

Trög uppstart, bilden fryser, kanalbyte tar tid, svart bild eller plötsliga avbrott.

Föreningen får inte göra någon gemensam reklamation utan varje bostad får själv göra felanmälan hos Telia på telefon 90200. (Bäst är att ringa på morgonen då det är kortast kö.)

  • De flesta kanalerna från vårt gamla kabel Tv-nät kommer att ligga kvar ytterligare en månad innan det släcks ned. Så helt utan Tv behöver man inte bli.
  • Handledning om hur man använder alla tjänster via fjärrkontrollen får man så här: Tryck på knappen Menu. Bläddra till funktionen ”Info om tjänst” och välj det avsnitt Du vill få fram.
  • Om man har beställt bredband från Telia, så skickas det automatiskt ut en ny router som tillhör det abonnemanget. Den första routern man fick, tillhör föreningens grundabonnemang och måste sparas i originalkartong eller efter kontakt med Telia skickas tillbaka. Dock kan den vara bra att ha i reserv.
  • Nu i uppstarten har vi fått några extra prova på kanaler utöver vårt ”lagom” paket. Dessa försvinner efter en tid.
  • Vid inloggning till filmbutiken/play tjänster krävs en kod. Denna kod finns i kuvertet ni fått. Spara detta på säker plats. Kan komma att behövas senare.
  • När man beställt en film, kan man bara se på denna från den TV-box där man gjort beställningen.
  • Alla som har beställt någon tjänst av Telia kan logga in på ”Mitt Telia” och där få aktuell information .

 

Till sist vill vi rikta ett stort tack till Günter Loos som hjälpt många av oss att komma igång.

 

Bästa fiber-hälsningar

Styrelsen


Till nyhetslistan