Föreningen har 154 st garageplatser i kallgarage och 117 st p-platser på p-däck

Det är för närvarande kö till garageplats men parkeringsplatser finns på däck ovanför våra 2 garagelängor. Även gästparkering finns, dessa platser är avgiftsbelagda.

Nytt 2022 är att föreningen installerar 42 laddplatser för elbilar i garagen, är ni intresserade av en laddplats mailar ni namn, adress och lägenhetsnummer till brf.sorgarden@telia.com , flyttar ni snart in i föreningen går det bra att maila i förväg, meddela då att ni kommer att flytta in i föreningen och gärna datum för inflytt. Debitering av förbrukad el kommer ske per automatik via hyresavin via föreningens IMD-el system(systemet som debiterar hushålls elen).

Nytt från 2017 är att du måste ha nyckel och fjärrkontroll för att komma in med bilen på P-däcken, du behöver nyckel både för att komma in och ut från P-däcken då P-däcken är skyddade av stängsel och grindar.

Garageportar och grindar till p-däck måste stängas innan du åker iväg för att förhindra att att obehöriga tar sig in. OBS! Använd EJ fjärrkontrollen för in och utpassage när du går till/från bilen.

Det är inte tillåtet att ladda exempelvis elbilar, elmopeder, elcyklar, elbåtar eller liknande i föreningens eluttag i garagen. Laddning av elbil sker på avsedd laddplats för elbilar.

Parkering på gården får bara ske för i- och urlastning (max 15 min.) Behöver du stå längre tid, t.ex. vid flyttning är det tillåtet men inte en längre tid, hantverkare får heller inte stå parkerade på gården annat än för i- och urlastning. Föreningen har avtal med ett privat parkeringsbolag P-service för att kontrollera att reglerna följs och de har rätt att ta ut felparkeringsavgift även på gårdarna.