Felanmälan

Så här anmäler du ett fel, garantifel eller ärende

Vid fel i lägenhet eller allmänna utrymmen kontaktas HSB Boendeservice: Via telefonnumret 010-442 20 00 eller på e-post boendeservice.gbg@hsb.se, Felanmälan via webben gör på www.hsb.se/goteborg/felanmalan

Föreningen har ett jouravtal med Securitas för akuta skador som uppkommer utanför vanlig kontorstid, exempelvis vattenläcka eller strömavbrott i föreningen. Kontakta Securitas på telefon 010-470 55 98. Denna tjänst kan även användas av medlemmar vid privata akuta skador i lägenheten, men utryckningsavgift och timdebitering faktureras bostadsrättsinnehavaren.

Föreningen har en fastighetsskötare, som kan anlitas för mindre reparationer i lägenheten (ex vis byta av packning eller batteri i brandvarnare), men arbetet faktureras alltid bostadsrättsinnehavaren. 

Sopsug
Ingår i samfällighet - Envac Service Felanmälan. Hänvisa till Örgryte Torps Samfällighet. Telefonnummer: 031-19 84 51.

Vitvaror
Anmäls direkt till leverantören, Siemens, på telefon: 0771-19 55 00.

(OBS! meddela alltid namnet på bostadsrättsföreningen & modellbeteckning på din vitvara).

Tv, bredband och telefoni
Anmäls direkt till Telia på telefon: 90 200

Hiss
Anmäls till Kone på telefon: 0771-50 00 00.