Som bostadsrättsinnehavare i Brf Valö Fyr hyr vi alla vår fjärrvärmestation av Göteborg Energi. I hyresavtalet man har gentemot Göteborg Energi, ingår service och underhåll av densamma samt att i avtalet också framgår tydligt vad som vi som bostadsrättsinnehavare har för ansvar.
Som bostadsrättsinnehavare behöver man se över sin anläggning för att minimera eventuella skador, framförallt på höst- och vinterhalvåret. Det ligger i vårt egna ansvar att se att det fungerar och tex inte droppar/läcker från kopplingar eller ärgat runt densamma. Det behövs en ficklampa för att riktigt kunna se om det ärgad runt en koppling. Tänk på att detta bör göras, även om man själv inte är hemma. Vid misstanke om skada, läckage eller om ärgning finns görs felanmälan till Göteborg Energi (031-626262). Detta gäller även om varmvattnet är trögt och dröjer länge tills det kommer till tappställe.
För service och underhåll, ringer man också Göteborgs Energi, 031-626262 (knappval 1 på telefonsvaret och vidare knappval 3 för att beställa översyn/service på er anläggning) Det kostar inget för bostadsrättsinnehavare, det ingår i den hyra vi alla betalar för anläggningen
Här hittar man nyttig information kring skötsel av våra fjärrvärmecentraler.
https://www.goteborgenergi.se/privat/fjarrvarme/skotsel-av-din-fjarrvarmecentral