Telia migrerar under 2022 till och med slutet 2023 över våra Fastighetsägare till en ny gemensam Kommunikations–plattform för Fiber. Alla varumärken inom Telia koncernen kommer att utgå från en gemensam teknisk plattform vilket medför både mer enkelhet mellan parter till förbättrad drift och övervakning. Plattformen möter kraven på framtida tjänster, teknik och service i förarbetet till migrering utför vi kvalitetshöjande åtgärder som exempelvis förbättrad datakvalitet och genomgång av fysiskt nät för att säkerställa god kvalitet för nätets framtid
Det är nu dags för ert nät att migreras över till den nya plattformen
Tid mellan: 09:00-17:00
För er som nätägare innebär detta ett kortare avbrott på ca 10 till 30 minuter vid migrering.
Era boendes tjänster påverkas inte mer än av en kort driftstörning. Får boende inte igång sin tjänst efter avbrottet, uppmanas era boende att starta om sin tekniska utrustning. Kvarstår problemen uppmanas era boende kontakta sin tjänsteleverantör. Kvarstår problemen kontakta er tjänsteleverantör och för slutkunder kontakta vår kundtjänst på telefon 90 200.