När en bostadsrättsförening drabbas av en kris är det styrelsen som är ansvarig för att hantera den. Det kan innebära att många beslut måste fattas snabbt och ibland med otillräcklig information. I en sådan situation är det lätt att glömma bort viktiga saker som måste göras eller att man blir handlingsförlamad, något som riskerar att göra krisen ännu värre.
Under kursen går vi igenom olika scenarier i ett flerfamiljshus. Vad är det som kan hända och vem kan hjälpa till? Vi lär oss regelverk, centrala begrepp samt roller och ansvar men också vilken organisation som behövs och hur man kommunicerar i kris.
Möjlighet finns att skapa er egen krisplan till en kostnad av 950 kronor + moms.
Datum: Måndag 7 april ANMÄL DIG HÄR
Tid: 17.30-19.30
Plats: Webbinarium
KURSAVGIFT: 600 kr exklusive moms för medlemmar i HSB. Ej HSB-medlemmar betalar 1 100 kr exklusive moms per deltagare och tillfälle.
SISTA ANMÄLNINGSDAG: Sju arbetsdagar innan kursdag.
En grundläggande utbildning som belyser vilka scenarier som kan uppstå i ett flerfamiljshus, hur ni ska organisera, planera och kommunicera. Ni kan också få tips, råd och möjlighet att skapa er egen krisplan.