Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Krisberedskap

Brand, vattenläckor, pandemier – tyvärr finns det många olika kriser som en bostadsrättsförening kan behöva hantera. Har man dock tänkt efter före kan hanteringen av krisen bli mycket enklare än om ni är helt oförberedda.

När en bostadsrättsförening drabbas av en kris är det styrelsen som är ansvarig för att hantera den. Det kan innebära att många beslut måste fattas snabbt och ibland med otillräcklig information. I en sådan situation är det lätt att glömma bort viktiga saker som måste göras eller att man blir handlingsförlamad, något som riskerar att göra krisen ännu värre. 

Under kursen går vi igenom olika scenarier i ett flerfamiljshus. Vad är det som kan hända och vem kan hjälpa till? Vi lär oss regelverk, centrala begrepp samt roller och ansvar men också vilken organisation som behövs och hur man kommunicerar i kris.

Möjlighet finns att skapa er egen krisplan till en kostnad av 950 kronor + moms. 

Datum: Måndag 7 april ANMÄL DIG HÄR

Tid: 17.30-19.30  
Plats: Webbinarium 

KURSAVGIFT: 600 kr exklusive moms för medlemmar i HSB. Ej HSB-medlemmar betalar 1 100 kr exklusive moms per deltagare och tillfälle. 

SISTA ANMÄLNINGSDAG: Sju arbetsdagar innan kursdag. 

Kursfakta

En grundläggande utbildning som belyser vilka scenarier som kan uppstå i ett flerfamiljshus, hur ni ska organisera, planera och kommunicera. Ni kan också få tips, råd och möjlighet att skapa er egen krisplan.