Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Upphandling

Styrelsen i en bostadsrättsförening står ofta inför uppgiften att upphandla entreprenader och tjänster såväl för det löpande underhållet av föreningens gemensamma egendom som för större renoverings- eller ombyggnadsprojekt som beslutas av föreningsstämman.

En väl utförd upphandling sparar både tid och pengar för medlemmarna.
På kursen lär du dig vad du som styrelseledamot bör tänka på när ni står inför att ta in anbud för att utföra ett arbete i föreningen – stort som litet. Kursen berör bland annat tidsaspekter, beslutsprocesser, upphandlingsförfarande samt avtalsuppföljning.

Datum: Torsdag 13 mars

Tid: 17.30-19.00 

Plats: Webbinarium. Anmäl dig här

Kursavgift:Kostnadsfri medlemsförmån för HSB-medlemmar i HSB Göteborg. Kursen är ett samarbete med HSB Malmö. Bortse därför att det i bekräftelsen står 500 kronor (det priset gäller för övriga regionföreningar och icke medlemsföreningar).

Ej HSB-medlem 500 kronor exklusive moms per deltagare och tillfälle.

Sista anmälningsdag: Sju arbetsdagar före kurstillfället. 

Återbud: Om du måste lämna återbud bör det ske senast tre arbetsdagar innan kurstillfället. Därefter förbehåller vi oss rätten att fakturera hela kostnaden för kursen. Dessa återbudsregler gäller även de kostnadsfria kurserna