I Mitt HSB hittar du samlad information om ditt medlemskap. Du kan exempelvis sköta allt från felanmälan till bospar, se aktuella medlemsrabatter, avier och eventuella intresseanmälningar för parkeringsplats, garage eller förråd. Du kan även få information från styrelsen i din förening och läsa nyheter från HSB.
Mitt HSB är platsen för att sköta frågor kopplat till ditt boende. Till exempel kan du här se dina panter, överlåtelser och göra en felanmälan. Se filmen nedan för att få veta mer om hur Mitt HSB underlättar för dig:
I Mitt HSB sköter du allt kring din relation med HSB. Du kan till exempel se dina medlemserbjudanden, ditt medlemsbevis samt få en översikt av ditt bosparande. För det senare krävs inloggning via bank-ID. Vill du veta mer? Se filmen nedan:
Om du har några frågor om det nya inloggade läget Mitt HSB är du varmt välkommen att skicka ett mejl till boendeservice.gbg@hsb.se.
Nedan ledord ligger till grunden för visionen med Mitt HSB.
Utvecklande
Du som användare ska lära sig nya saker utan att tänka på det.
Ödmjukhet
Du som användare ska inte känna att det är svårare än det behöver vara, eller att det ser tråkigare ut än det behöver vara.
Levande system
Uppgifterna du som användare utför är löpande och du förstår helheten hur olika delar hänger ihop. Du förstår kommande uppgifter och känner sig trygg med att den sammanslagna helheten alltid finns lättillgänglig.
Resultatdrivet
Du som användare får hjälp att komma vidare i att lösa din uppgift genom att uppmuntra till handling där det är möjligt. Du behöver inte söka upp nödvändiga åtgärder utan får hjälp på plats. I och med detta blir det enklare för dig att färdigställa dina uppgifter.
Effektiva team
Vi gör det enkelt att effektivt dela på uppgifter. Samarbete är premierat och det är lätt att komma in och ut ur teamet. På föreningsnivå har ni en överblick av vad som händer, och man jobbar mer effektivt då man får feedback på vad man gjort.