Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Ekonomitjänster till bostadsrättsföreningar från HSB

03 april 2013 För att förvaltningen av en bostadsrättsförening ska fungera krävs det en styrelse som har örnkoll på papper, pengar och planeringen av underhåll. Vi på HSB Göteborg har därför ekonomiska och administrativa verktyg för att underlätta styrelsearbetet. Många av dem är digitala, vilket snabbt och enkelt ger överblick och hjälp med bokföring, fakturering och årsredovisningar.

Bokföring och bokslut

HSB Göteborg har förvaltningsupplägg för alla typer av bostadsrättsföreningar. Vi erbjuder redovisning, bokslut, kassaförvaltning, betalning av leverantörsfakturor, låneadministration och hantering av löner och arvoden. Vår långsiktiga 5-årsprognos är tillsammans med delårsbokslut och budgetutfall tjänster som kan vara välbehövliga. Se över vilka tjänster just ni behöver genom att läs mer om de tre olika pakettyperna (se pdf nedan). Hur man bokför i en förening och sköter dess ekonomiska förvaltning är något som vi kan sedan länge.

Underhållsplan och förvaltning av fastighet

Underhållsplanering och förvaltning av fastigheten är en viktig del av verksamheten. Med vår tjänst skapas en plan för att identifiera underhållsbehovet, prissätta varje åtgärd och bestämma när det ska utföras. Det finns möjlighet att simulera olika scenarier och vi vågar påstå att vårt egenutvecklade system är marknadens bästa verktyg när det kommer till att göra budget och prognoser.

HSB kan även se till att det planerade underhållet blir gjort. Vår helhetslösning innebär att vi tar ansvar för projektering och upphandling samt en välgrundad rekommendation för utförandet av varje aktivitet.

Löner och skatter

Vi erbjuder stöd med hantering av löner och arvoden, inrapportering och betalning för skatter, arbetsgivaravgifter och kontrolluppgifter. Med våra tjänster får du hjälp i frågor som rör sjuklöner, kollektivavtal, lagar, pensioner och försäkringar. Kravverksamheten är komplicerad och det är viktigt att följa den och bostadsrättslagen korrekt.

Styrelsenätet

Som kund har ni tillgång till Styrelsenätet som är en snabb och smart länk mellan styrelsens medlemmar och HSB Göteborg. Här tar ni del av bland annat månadsrapporter, hanteringen av webbfakturor och underhållsplanen. Digitalt styrelserum är en tjänst för lagring av dokument, start av styrelsemöten och bevakning av avtal. Överlåtelsewebben låter föreningens överlåtelser ske digitalt och vi kan även erbjuda en hemsida för er bostadsrättsförening.

Ladda ner
Information om S, M och L förvaltningsutbud i pdf
Produktblad om Ekonomitjänster i pdf.