Undersökningen, som gjordes med hjälp av undersökningsföretaget Scandinfo, genomfördes som en kvantitativ webbenkät och besvarades av sammanlagt 1263 personer. Urvalet var representativt fördelat mellan Göteborgs kommun och övriga kommuner i Storgöteborg.
Resultatet visade att HSB Göteborg behåller positionen som Göteborgsregionens starkaste varumärke i bostads- och fastighetsbranschen. Vi ligger i topp när det gäller kännedom om bostadsföretag och är det företag som flest nämner allra först när de ombeds nämna de bostadsföretag de känner till. HSB Göteborg är också det företag som flesta av de tillfrågade skulle köpa en nyproducerad bostadsrätt av. När det gäller påstående man förknippar HSB Göteborg med ligger "gott rykte" och "välskötta fastigheter" i topp.
Vid frågor om varumärkesundersökningen, kontakta:
Carolina Andersson, kommunikationsstrateg
Telefon: 010-442 21 40
E-post: carolina.andersson@hsb.se