Den nya avdelningen Kund- och medlemsservice kommer att hantera service till boende, förtroendevalda, kunder och samarbetspartners. Samtidigt bildas två nya servicekanaler för att alla som kontaktar HSB Göteborg ska få så bra och snabb support som möjligt.
Från och med 1 september 2020 kommer det att finnas två kontaktvägar till HSB Göteborg; Styrelseservice som ger support till styrelseledamöter och Boendeservice som ger support till medlemmar, privatpersoner samt olika samarbetspartners och kunder.
Med de två nya specialiserade arbetsgrupperna kan HSB Göteborg ge snabb och relevant support till kunder, medlemmar och andra intressenter. Det innebär också att verksamheten blir mindre beroende av enskilda personer och att du som kontaktar HSB Göteborg får bra support.
Du vänder dig till Boendeservice för att få hjälp med alla dina ärenden som privatperson. Boendeservice kommer bland annat hantera överlåtelser, hyror- och avgifter, köhantering för parkeringsplatser och förråd, bokning och administration av gemensamhetslokaler och lägenheter, bosparfrågor och hantera felanmälan och faktureringsfrågor.
Från den första september kontaktas Boendeservice via telefonnumret 010-442 20 00 eller på e-post boendeservice.gbg@hsb.se
Du vänder dig till Styrelseservice för att få hjälp med alla dina ärenden som förtroendevald. Styrelseservice kommer bland annat hantera faktureringsfrågor som rör bostadsrättsföreningar, överlåtelser, hyror och avgifter, frågor som rör andrahandsuthyrning, utlämning av nycklar till entreprenörer, kundkännedom och identifikation, arvoden och löner, ändringsanmälan för styrelser, styrelseadministration såsom p-tillstånd, kallelser och bokningar, ta fram medlemsinfo, frågor som rör årsstämmor, lokalhyresavtal med mera.
Från den första september kontaktas Styrelseservice via telefonnumret 010-442 24 00 eller på e-post styrelseservice.gbg@hsb.se