Andreas Fasth från Skövde - en av Sveriges unga byggtalanger

11 juni 2024

Andreas Fast, byggprojektledare hos HSB Norra Götaland i Skövde, har blivit nominerad till en av Sveriges unga byggtalanger av tidningen Byggindustrin!

Kortfattat innebär nomineringen att Byggindustrin varje år väljer 40 unga byggtalanger i Sverige under 35 år som är duktiga inom sitt arbetsområde och som branschen bör hålla koll på i framtiden.

- Det är hedrande att bli nominerad och uppmärksammad på detta sätt, säger Andreas och fortsätter: Det är kul att Byggindustrin fokuserar på branschens yngre medarbetare och roligt att bli uppmärksammad på att man gör ett bra arbete. Det är inte varje dag man blir uppmärksammad på detta sätt!

I Andreas nominering står: Som byggkonsult arbetar Andreas med upphandlingar och är beställarrepresentant i allt från större stambyten, fönsterbyten och avfallshantering till energioptimering av hela fastigheter i HSB:s bestånd. Sedan hösten 2023 ansvarar han för en grupp med byggprojektledare. Han drivs av att växa i båda sina roller och ta sig an större och mer komplexa projekt samtidigt som han stödjer sina kollegors kompetens och utveckling.

hsb nordvästra götaland