Allmänt om bostadsrättsföreningen

Bostadsrättsföreningen är ett privatbostadsföretag som bildades 1977.

Föreningens verksamhet omfattar förvaltningen av fastigheten Eken 7 med adress Strandvägen 99 -119, vilken innehåller 37 lägenheter, varav en hyresrätt, 33 förrådslokaler med hyresrätt med total yta av 3 358 kvm, samt 39 garageplatser.

Uppvärmning sker genom fjärrvärme och leverantör är Landskrona Energi.

Samtliga lägenheter har fiberanslutning via Landskrona Stadsnät (Landskrona Energi). 12 st Internetleverantörer finns med i urvalet som kan erbjuda bredband. Välj den leverantör du önskar på denna web-sida: https://landskronaenergi.se/privat/fiber/tjansteleverantorer/

Föreningen innehar fastigheten med äganderätt.

_________________________________________________________________________________________________________________

Att bo i Brf Stranden gör att man får uppleva fantastiska skådespel med naturens skiftningar, allt från stormande hav till helt fantastiska solnedgångar, framför allt under sommarmånaderna!

Med utsikt över Öresund som sträcker sig från Öresundsbron i söder upp till Kronoborgs slott i Helsingör, så kan man även uppleva många andra sidor av naturen med ett rikt fågelliv och inte minst sälarna som ligger och solar sig på stenarna ute i vattnet. Har man stort intresse av båtar så förekommer en intensiv trafik av handelsfartyg och ganska ofta även av kryssningsfartyg och militära fartyg.

Det finns alltid något som fångar ens intresse!

Avskilt men ändå centralt... med cykel tar man sig enkelt in till centrum, ut till Borstahusen, golfklubben Landskrona GK eller till stationen och det tar inte mer än 10-15 minuter beroende på vart man ska.

Med stadens bussar åker man enkelt till stationen och tar sig snabbt sedan vidare norrut till Helsingborg eller ännu längre upp längs kusten och lika enkelt åker man till Kastrup eller till kärnan i Köpenhamn och njuter av storstadslivet i ens närhet.

Så är det att bo i föreningen Brf Stranden i Landskrona!