Aktuella frågor

2024-11-07
Vattenläcka konstaterad i gröna området. Vattnet kommer att stängas av och förhoppningsvis kan kallvattnet kopplas på senare. Läckan berör varmvattnet. Grävningsarbetet påbörjas under eftermiddagen.


2024-04-17
Kallelse till föreningsstämma i Brf Drottningen den 16/5 2024 kl 18.30 i Kvartersgården. Föredragningslista mm finns i nedanstående fil.



2024-04-04
Miljöförvaltningen i Landskrona genomför en systematisk kontroll av boendemiljön i fastigheter i centrala Landskrona.
Vår fastighet med adresser Drottninggården 25-37, udda nummer, är en av de fastigheter som kommer att kontrolleras. Dom kommer att undersöka om det finns indikationer på olägenheter för människors hälsa och kommer i huvudsak att kontrollera tre parametrar, ventilation, lufttemperatur och varmvattnets temperatur. Även förråd kan komma att inspekteras.



2024-03-18
Vår årsredovisning för 2023 är klar och finns under fliken ekonomisk förvaltning.



2024-03-13

Extra stämman

Vår extra stämma den 12 mars besöktes av 138 boende varav 117 st var röstberättigade.
Fråga 1. Uppförande av övernattningslägenhet. Detta röstades ner av stämman, 34 ja röster, 78 nej röster och 5 blanka.
Fråga 2. Installation av kollektivt bredband i alla lägenheterna och tv överföring via fiber. Rungande ja till styrelsens förslag och antagande av Sydantenns offert.
Detta kommer att ske under hösten och närmare information kommer framöver.


2024-02-20

Förändring i det digitala kanalutbudet
Tisdagen den 27/2 kommer TV-kanaler med standardupplösning släckas ner i ditt nät. Du behåller dock samtliga kanaler som du har idag men i HD-upplösning.
Du blir inte av med några kanaler efter nedsläckningen, de kommer finnas kvar i bättre upplösning.
Varför släcks kanalerna?
Nedsläckningen av standardupplösta kanaler görs för att modernisera leveransen av TV-kanaler så att du kan få bättre och mer stabila TV-kanaler.
Ny gratiskanal!
Kanalen TV4 HD kommer i samband med nedsläckningen läggas till som fri kanal. Det innebär att du kommer kunna titta på den oavsett om du har ett programkort eller inte.
Vad behöver jag göra?
Kanalerna kommer läggas om automatiskt vilket kan påverka leveransen en kortare tid under förmiddagen. Om det uppstår problem med TV-kanalerna kan du behöva göra en kanalsökning på TV-boxen eller TV:n.
1. För dig med TV-modul
Följ instruktioner från TV:ns manual alternativtkontakta TV-tillverkaren. Observera att du ska göra en digital sökning.
2. För dig med TV-box:
Gör en digital kanalsökning via boxens meny. Observera att du ska använda boxens fjärrkontroll

Om problemet är långvarigt eller pågår efter kl 10:00 ber vi dig kontakta vår kundtjänst och rapportera felet.
Vid frågor eller funderingar är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst!
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!

Sydantenn o. Tele AB



2024-02-06
Kallelse till extra stämma den 12 mars 2024 kl 18.30 i kvartersgården. Se nedanstående pdf fil.