HSB har i foldern "Vem ska underhålla bostadsrätten?", som återfinns längre ner på den här sidan, gjort en genomgång av vem som ansvarar för vad i bostadsrätten. I vissa fall är det lämpligt att undersöka vad som gäller innan en felanmälan upprättas.
Brf Gunnebodal har genom ett samarbete med HSB Mölndal ett system för felanmälan, detta innefattar åtgärder som omfattas av både föreningens och bostadsrättshavarens ansvar. Om en felanmälan gäller åtgärder som faller under bostadsrättshavarens ansvar, exempelvis en läckande vattenkran eller ett kärvande fönsterbeslag, kan HSB därmed erbjuda sina tjänster direkt till bostadsrättshavaren mot en kostnad.
Felanmälan till HSB görs på något av följande sätt:
*Logga in på Mitt HSB via hsb.se/molndal och skapa din felanmälan under Mina sidor > Ärenden & felanmälan > Skapa felanmälan/Gör en beställning
Vid akuta ärenden utanför kontorstid, exempelvis stopp i avlopp, vattenläckage eller risk för personskada, kan Securitas jour kontaktas direkt av en enskild medlem. Se HSB Mölndals hemsida för kontaktuppgifter.