Här kan du snabbt och enkelt anmäla fel som har uppstått i din bostad.
Tänk på att du som bostadsrättsinnehavare ansvarar för ett visst underhåll i din lägenhet. Detta regleras genom din bostadsrättsförenings stadgar. Vissa tjänster som du beställer här kan komma att faktureras dig.
Felanmälan 010-442 24 24
HSB Växel 010-442 20 00
https://www.hsb.se/goteborg/felanmalan/
Felanmälan till HSBs Tekniska Förvaltning: tel 010 - 442 24 24
Öppettiderna för felanmälan via telefon är:
Måndag 08.00-18.00
Tisdag-torsdag 08.00-17.00
Fredag 08.00-15.00 .
Akuta fel
Vid akuta fel efter kontorstid kontakta Securitas på
010-470 55 98. Akuta fel kan t-ex. vara en vattenläcka eller strömavbrott.
Akutfel innebär att det kan vara fara för eget eller andras liv, egen eller andras egendom , dvs ett allvarligt fel.
Observera: Frånvaron av varmvatten är inte ett akut fel.
Vid elavbrott, fråga grannar om de har el / varmvatten.
Kontakta styrelsen vid dessa tillfällen.
Det kanske är reparationer på gång. Titta efter meddelanden på anslagstavlan på Kvartersgården eller på hemsidan . Kostnaden för utryckningar p.g.a. onödig anmälan till Securitas kan belasta anmälaren.
På weben: för att göra en felanmälan på nätet klicka på länken nedan