Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Problem att logga in eller utföra tjänster i Mitt HSB? Testa detta!

1. Testa på en annan enhet

Om du använder en läsplatta eller en telefon, prova gärna att använda en dator i stället (om du har tillgång till det). Tvärtom om du använder dig av en dator, testa gärna på en telefon istället.

Allra bäst fungerar Mitt HSB på en PC. 

2. Ha senaste versionen av webbläsaren

Ofta uppdateras webbläsaren automatiskt, men det kan finnas vissa avvikelser. Klicka på länken nedan för att se hur uppdateringarna fungerar för just din webbläsare.  

Edge 

Chrome  

Safari  

Firefox 

3. Sätt webbläsaren i Privat-läge

I Privat-läge/Inkognito-läge rensas tidigare inställningar, som kan påverka funktionen i Mitt HSB (till exempel Cookies och temporära filer).  
 
Här är instruktioner för hur du sätter din webbläsare i Privat-läge/Inkognito-läge:  

Edge: Högerklicka på Edge-ikonen och välj ”Nytt InPrivate-fönster”. Läs mer på deras hemsida. 

Chrome: Högerklicka på Chrome-ikonen och välj ”Nytt Inkognitofönster”. Läs mer på deras hemsida. 

Safari: Klicka på ”Arkiv” och ”Nytt privat fönster”. Läs mer på deras hemsida. 

Firefox: Klicka på menyknappen och ”Nytt privat fönster”. Läs mer på deras hemsida 

Om detta löser problemet, rekommenderar vi att du tar bort dina cookies och temporära filer. Klicka på länken nedan för att se hur du gör det för just din webbläsare: 

Edge 

Chrome  

Safari  

Firefox  

4. Testa en annan webbläsare

Mitt HSB fungerar bäst i webbläsarna Edge eller Chrome, på en PC. De är gratis att ladda ner. 

Ladda ned Edge här 

Ladda ner Chrome här 

Fungerar det fortfarande inte? Fyll i formuläret nedan

Anmäl IT-problem för Mitt HSB

Jag har testat de 4 olika stegen ovan
Är det fler användare än du som upplever samma problem?
Hur länge har du upplevt detta problem?

* En skärmbild är en digital bild som föreställer hela eller delar av en bildskärm. Att bifoga en skärmbild till vår support är ett effektivt sätt att visa exakt var och vad du menar att felet är. Se hur du tar en skärmbild med: 

Får vi skapa ett skuggkonto** under felsökningen?

När vi skapar ett **skuggkonto skapar vi en "kopia" på användarens konto för att kunna se vad denne ser, till exempel vilka felmeddelanden som dyker upp. Detta för att kunna återskapa problemen. För det behöver vi användarens personnummer samt ett godkännande. Personnummer hanteras som person-information/GDPR-information och dessa rensas efter 30 dagar.

Personuppgifter som lämnas till HSB Skåne behandlas i enlighet med HSB Skånes integritetspolicy, med information om bl.a. ändamål och rättslig grund för behandling, och om registrerades rättigheter.

Informationen finns tillgänglig på www.hsb.se/skane. Frågor och synpunkter skickas till personuppgifter-skane@hsb.se, eller besök något av våra kontor.