Kom ihåg att du själv ansvarar för en del av underhållet i din lägenhet enligt stadgarna. Många fel kan du lösa på egen hand och vi har en mängd hjälpsamma skötseltips som du är välkommen att ta del av, innan du lämnar ett ärende.
Är det något problem med din kyl, frys, tvättmaskin, torktumlare, diskmaskin, micro eller spishäll? Se först om du kan lösa problemet själv, på Electrolux hemsida kan du få hjälp. Om du inte kan lösa problemet själv, ska du göra en felanmälan hos Electrolux här eller genom att ringa 0771-76 76 76.
Om det är ett fel som inte Electrolux är ansvarig över, så kan du komma att bli debiterad av Electrolux. Så stäm av med dem innan hembesök.
Alla fel (förutom vitvaror), oavsett om det går på garantin eller inte, ska du skicka in via formuläret som finns längst ner på denna sida. Om det saknas information kommer du att behöva komplettera ditt ärende, vilket kan göra att ärendet tar längre tid att hantera. Så tänk på att göra anmälan så komplett och noggrann du kan med text och bilder redan från början.
Så här fungerar besiktningar och garantier.
Om det är ett akut ärende som inte kan vänta, som vattenläcka, inbrottsskada eller krossat fönster, ring HSB Malmös fastighet- och trygghetsjour dygnet runt på 010-442 30 00, välj 1. Du kopplas automatiskt vidare till Securitas som kommer ut till fastigheten vid behov.
Om det är fara för liv, ring alltid 112.
Vid fel på hissen, ring Schindler på 020-31 33 33.
Vi har avtalet Bolina 3.0 för tv, bredband och bredbandstelefoni och Telia är leverantör. För mer information, läs mer om Bolina 3.0 här eller besök Telias hemsida, alternativt ring Telia på 020-20 20 70.