Kabel-TV

Smart TV HD/Full HD - 32" FULL HD SMART
Föreningen har avtal med Tele2 om ett grundutbud av DigitalTV-kanaler. För att se den aktuella förteckningen, gå till https://www.tele2.se/kundservice/tv-och-play/grundutbud och sök på din adress.

Att se grundutbudet

Så länge man har en någorlunda ny TV (senare än 2008) ska ingen extra utrustning behövas för att söka fram samtliga digitala Tv-kanaler i grundutbudet. I annat fall behövs en extern digitalbox. Vill man vara helt säker kan man kolla på denna sida

Att söka fram kanaler

  1. Starta TV och leta upp typ Meny och välj Inställningar
  2. Välj typ av inställning:
    Kanalsökning
  3. Välj Överföringstyp:
    Kabel (ej Anten eller Parabol)
  4. Välj Kanaltyp:
    Digital
  5. Fyll i Nätverks-ID (Lund):
    41 023
  6. Starta sökning av kanaler
  7. Nu ska TVn hitta följande kanaler i grundutbudet
    (se förteckningen via länken i början av denna sida)
  8. Klar!

Att beställa fler kanaler

Gå till https://www.tele2.se/ och välj ”TV & Streaming” för att se möjliga alternativ.
Det går att beställa specifika kanaler, men för detta behöver man först abonnera (och bekosta) ett av Tele2s kanalpaket såsom "TV Standard" eller "Tv Flexibel" (sistnämnda som fö. inkluderar 8 valbara kanaler). Vill man beställa ytterligare (eller valt "TV Standard") kostar dessa från 59kr /st. Vid beställning av programpaket skickar Tele2 med en s.k TV-modul, som sätts in i ens TV och fungerar som en intern digitalbox. Det finns även möjlighet att hos Tele2 mot kostnad själv välja mer avancerade digitalboxar.



Att strömma TV till surfplatta, mobil osv.

Det finns inget krav att ha sin TV ansluten till internet för att nyttja ens TV-utbud (oavsett om man tittar på marksända digitalTV-kanaler eller har valt ett större kanalpaket. Däremot ger internetanslutning till ens dator, SmartTV eller mobil enhet med appen Tele2 Play möjlighet att strömma innehåll direkt till ens TV/dator/mobil/surfplatta, utan någon extra kostnad. Utbudet är samma som ens vanliga utbud (vilket även ska inkludera tillköpta kanalpaket).
Gå till https://www.tele2.se/kundservice/tv-och-play/tele2-play-kom-igang och scrolla ned till rubriken ”Har du Tele2 Play för grundutbud”. Följ anvisningarna.

Felanmälan av Kabel-TV

Tele2s tekniska support nås på telefonnr 90 222 (har öppet vardagar och viss tid lördagar).
Tele2 har även en tjänst för driftstatus på sin sida, samt en för felsökning av utrustning. Den senare kräver att man har registrerat konto hos Tele2. Båda nås på adressen https://www.tele2.se/kundservice/drift-och-felsok. Välj ”TV” och driftstatus via fiber, eller använd felsökaren.