Kom ihåg att du själv ansvarar för en del av underhållet i din lägenhet enligt stadgarna. Många fel kan du lösa på egen hand och vi har en mängd hjälpsamma skötseltips som du är välkommen att ta del av, innan du lämnar ett ärende. Som till exempel:
När ni felanmäler vitvaror ska ni bifoga en bild på produktetiketten som ofta sitter på sidan av lucka/dörr.
Se nedan exempelbild för produktnummer gällande vitvaror och tvättutrustning.
Klicka här för mer info om vitvarorna.
Vid felanmälan av fönster är det viktigt att du bifogar en bild på fönstrets ID.
Se nedan exempelbild för produktnummer gällande fönster.
Alla fel, oavsett om det går på garantin eller inte, ska du skicka in via formuläret som finns längst ner på denna sida. Om det saknas information kommer du att behöva komplettera ditt ärende, vilket kan göra att ärendet tar längre tid att hantera. Så tänk på att göra anmälan så komplett och noggrann du kan med text och bilder redan från början.
Vanliga frågor och svar om garantiärende/felanmälan
Ring trygghetsjouren för akuta ärende dygnet runt, 010-442 30 00, välj 1. Det är det viktigt att ringa in till HSB Malmö, oavsett om det är dag- eller kvällstid. Inträffar ditt ärende på kvällar eller helger kopplas ditt samtal automatiskt till fastighet- och trygghetsjouren.
Om du har problem med tv och bredband, eller vill veta något om ditt abonnemang eller tilläggstjänster, kontakta vår leverantör Telia.
Ring Telia på 020-20 20 70, kom ihåg att nämna att du bor i en brf som har avtalet Bolina.
Vid fel eller stopp på hiss, ring KONE på 0771-50 00 00.
Upptäcker du skadedjur i din lägenhet ska du kontakta Anticimex som föreningen via Länsförsäkringar har avtal med. Du når Anticimex på telefon 0752-45 10 00.